Winkelbeoordeling

Heeft je winkel de juiste uitstraling? Communiceer je jouw acties op de juiste manier? En hoe is het gesteld met de gastvrijheid en kennis van jouw medewerkers? Een uitgebreide winkelbeoordeling geeft antwoord op dit soort vragen.

Harry vertelt je hieronder meer over winkelbeoordelingen.

Gebruik jij alle verkoopmogelijkheden in je winkel?

In de praktijk merk ik dat veel ondernemers in de waan van de dag vergeten of geen tijd hebben om een stapje terug te nemen en eens met een frisse blik naar hun eigen winkel te kijken. Dat is zonde, want hier blijven verkoopkansen liggen. De aanloop van je winkel is bijvoorbeeld heel belangrijk, vooral als je nieuwe klanten wilt bereiken.

Een objectieve winkelbeoordeling

Tijdens een winkelbeoordeling kijk ik als objectieve buitenstaander jouw winkel. Zo beoordeel ik niet alleen de binnenkant, maar ook de buitenkant van de winkel. Ik luister naar de verkoopgesprekken en geef aan waar nog winst te behalen valt. Daarnaast kijk ik naar de presentatie van je producten. Is er een logische opbouw van je assortiment en je routing? Liggen je ingekochte producten op de beste plekken? Hoe is de verlichting? Goede verlichting doet namelijk veel en in goede verlichting komen de producten direct veel beter uit. Natuurlijk geef ik hierbij het nodige advies en geef ik goede voorbeelden door dit ter plekke te laten zien.

Verbeter je dienstverlening

Alles wat ik tegenkom tijdens mijn bezoek verwerk ik in een rapportage met adviezen en tips. Zo krijg je een goed beeld van de situatie in jouw winkel en waar mogelijkheden voor verbetering zijn. Samen met je medewerkers leer je waar de zwakke plekken liggen en hoe je deze kunt verbeteren. Het houdt jou én je medewerkers scherp!

Meer weten?

Neem contact met ons op. Mail info@foodbase.nl, bel 0317-471234 of vraag een offerte aan via de bestelknop.

Harry van Etten

Inspecteur

Harry van Etten

Inspecteur