Broodmarkt in kaart

Wil jij weten hoe jouw organisatie en broodverkoop zich verhoudt tot de rest?

Vier keer per jaar verzamelen we alle belangrijkste ontwikkelingen op de broodmarkt. Zo zorgen we dat jij niet achterloopt. Wie zijn broodkopers? Hoe wordt brood gebruikt?  Hoe ontwikkelt een bepaalde categorie zich? En, hoe wordt de broodafdeling van supermarkten gewaardeerd door de kopers? Hoe is het gesteld met het imago van brood? Lees dit allemaal in de broodmarkt in kaart.

Johan vertelt je hieronder meer over de broodmarkt in kaart.

Vier keer per jaar een uitgebreid rapport

Samen met GfK ontwikkelden we Brood Standaard Nederland (BSN) model waarmee we zowel de inhome en de out-of-home broodmarkt in kaart brengen. Op basis van consumentenonderzoek kijken we naar het aankoop-en consumptiegedrag van broodkopers. De inzichten uit dit onderzoek delen we vier keer per jaar met je in een uitgebreide rapportage. Zo blijf je op de hoogte zonder zelf moeite en bergen geld te investeren in onderzoek.

Inhoud van de rapporten

  • Rapport 1:
    • Broodmarkt voorgaande jaar: omzet, volume en ontwikkelingen van de inhome broodmarkt (supermarkt en ambacht).
  • Rapport 2:
    • Huishoudelijk aankoopgedrag: wie zijn de broodkopers en wat is het gedrag dat zij vertonen bij huishoudelijke aankopen.
    • Houding en gebruik: wat is de kennis, houding en motivatie ten aanzien van brood
  • Rapport 3:
    • Broodmarkt afgelopen half jaar: omzet, volume en ontwikkelingen van de inhome broodmarkt (supermarkt en ambacht).
    • Versrapport: hoe wordt de broodcategorie van de verschillende supermarktformules gewaardeerd.
    • Fair share: wat is de fair share van brood bij de verschillende supermarktformules.
  • Rapport 4
    • Out-of-home markt: omzet, volume en ontwikkelingen van de out-of-home broodmarkt; wie zijn de broodkopers en welk gedrag vertonen zij bij alle aankopen voor directe buitenshuis consumptie.

 

Alvast een voorproefje?

Hier zijn drie belangrijke inzichten uit de rapporten van 2021.

  • 'Lekker’, ‘volkoren’ en 'gezond' de woorden waar het meest aan wordt gedacht bij brood in 2021.
  • De coronacrisis gaf de ambachtelijke bakker een duwtje in de rug en zorgde dat klanten het ambacht weer hebben ontdekt.
  • Directe consumptie vanuit inhome kanalen (supermarkt, bakker en markt) in 2021 enorm is gestegen.

 

Meer weten?

Neem contact met ons op. Mail info@foodbase.nl, bel 0317-471234, vraag een vrijblijvend kennismakingsgesprek aan of bestel broodmarkt in kaart via de bestelknop.

 

Johan Rietjens

Accountmanager

j.rietjens@foodbase.nl
06 - 50 902 431
Johan Rietjens

Accountmanager

j.rietjens@foodbase.nl
06 - 50 902 431