Marktcijfers en ontwikkelingen broodmarkt

Samen met GfK hebben we het Brood Standaard Nederland (BSN) model ontwikkeld waarmee we zowel de inhome alsook de out-of-home broodmarkt in kaart brengen. Op basis van consumentenonderzoek kijken we naar het aankoop-en consumptiegedrag van broodkopers en beantwoorden vragen als: Hoe ontwikkelt de categorie zich? Wie zijn de kopers? Hoe wordt brood gebruikt? En, hoe wordt de broodafdeling van supermarkten gewaardeerd door de kopers?

Deze inzichten delen we vier keer per jaar in online nieuwsbrieven. Je kunt je hierop abonneren via de bestelknop onderaan deze pagina.

Inhoud van de nieuwsbrief - Marktcijfers en ontwikkelingen in de broodmarkt:

  • Broodmarkt – omzet, volume en ontwikkelingen van de inhome broodmarkt (supermarkt en ambacht).
  • Huishoudelijk aankoopgedrag – wie zijn de broodkopers en wat is het gedrag dat zij vertonen bij huishoudelijke aankopen.
  • Houding en gebruik – wat is de kennis, houding en motivatie ten aanzien van brood.
  • Out-of-home markt – omzet, volume en ontwikkelingen van de out-of-home broodmarkt; wie zijn de broodkopers en welk gedrag vertonen zij bij alle aankopen voor directe buitenshuis consumptie.
  • Versrapport – hoe wordt de broodcategorie van de verschillende supermarktformules gewaardeerd.
  • Fair share – wat is de fair share van brood bij de verschillende supermarktformules.
  • Trends – de ontwikkelingen en trends op het gebied van brood.