Marktcijfers en ontwikkelingen broodmarkt

We brengen samen met GfK de broodmarkt, voor huishoudelijke aankopen als directe consumptie, in beeld. Doormiddel van diverse onderzoeken wordt antwoord gegeven op tal van vragen over het aankoop-en consumptiegedrag van brood kopers. Hoe ontwikkelt de categorie zich? Wie zijn de kopers? Hoe wordt het gebruikt? Wat vindt men ervan? En, hoe wordt de brood afdeling van supermarkten gewaardeerd door hun kopers?

Deze inzichten worden verspreid over 4x online nieuwsbrieven per jaar, gedeeld en kun je je op abonneren.

De volgende inzichten worden in de nieuwsbrieven gedeeld:

  • Broodmarkt – omzet en volume aandeel en ontwikkeling inhome (supermarkt en ambacht).
  • Huishoudelijk aankoopgedrag - wie zijn de brood kopers en wat is het kopers gedrag dat zij vertonen bij huishoudelijke aankopen.
  • Houding en gebruik – wat is de kennis, houding en motivaties ten aanzien van brood.
  • Out of Home – omzet en volume aandeel en ontwikkeling in de broodmarkt en wat is het kopers gedrag van alle aankopen voor directe buitenshuis consumptie.
  • Versrapport- hoe wordt de brood categorie van de verschillende supermarkt formules gewaardeerd.
  • Fairshare – wat is de fair share positie brood van de verschillende supermarkt formules.
  • Trends – de ontwikkelingen en trends op het gebied van brood.