Marketing & Positionering

Consumenten variëren steeds meer in hun dagelijks voedingspatroon. Dit komt mede door een groeiend aanbod van producten, maar ook door het feit dat producten op steeds meer plaatsten verkrijgbaar zijn. Daarnaast wordt er steeds meer buitenshuis geconsumeerd en zien we ook in voeding een opmars in 'online' aankopen. Redenen genoeg om u meer te verdiepen in wat consumenten nu echt willen.

Bij FOODBASE nemen we uw eigen klant als uitgangspunt. Hierbij kijken we verder dan alleen het assortiment. Weet u wat uw klanten echt van u verlangen? Wie zijn uw grootste concurrenten? Zijn uw klanten op alle aspecten tevreden? Waar laat u mogelijkheden liggen? En hoeveel 'potentiële' klanten zijn er in uw verzorgingsgebied?

Met de antwoorden op deze vragen bent u niet alleen in staat om uw eigen klanten 'maximaal' aan u te binden, maar ook om nieuwe klanten te vinden. 

 

Lokale Marketing (6-G model)

Wat vinden klanten van uw personeel, de winkeluitstraling, het assortiment, de prijzen en uw service? Weet u waarom klanten bij u komen? Of hoe u meer 'potentiële' klanten kunt bereiken binnen uw verzorgingsgebied?

Lees meer over deze dienst

 

Klanttevredenheidsonderzoek

Het klanttevredenheidsonderzoek geeft op basis van zes koopmotieven inzicht in de belangrijkste winkelaspecten. Met dit onderzoek krijgt u helder wat uw klanten belangrijk vinden en hoe tevreden ze over u zijn. Weet u hoe tevreden uw klanten zijn over uw organisatie? 

Lees meer over deze dienst

 

Winkelbeoordeling

De winkel bekijken vanuit het oogpunt van de consument, dat is waar een winkelbeoordeling om draait. Wanneer heeft u voor het laatst een winkelbeoordeling laten uitvoeren? 

Lees meer over deze dienst

 

Mystery shopping

De inzet van mysteryshoppers geeft duidelijk inzicht in de klant- en servicegerichtheid van uw medewerkers. 

Lees meer over deze dienst

 

Sterverkiezingen (branchebrede verkiezing)

De Sterverkiezingen zoals Bakker met Ster, Slager met Ster en Groenteman met Ster hebben als doel ondernemers bewust te maken van van alle facetten van het ondernemersschap en excellent gedrag hierin te belonen.  

Lees meer over deze dienst

 



"Kritische consumenten en een dynamische markt vragen om slimme keuzes. Wij kunnen u hierbij helpen.”

Frank Janssen
Expert Marketing & Positionering

Frank@foodbase.nl