Medewerker Backoffice Trainingen Marcella: “Bij het organiseren van trainingen komt meer kijken dan je waarschijnlijk denkt”

Blog

In de rubriek ‘Vakmens’ laten we jou kennismaken met de vakmensen van FoodBase. Dit keer Medewerker Backoffice Trainingen Marcella Radt-Bos (37). Marcella is al veertien jaar werkzaam bij FoodBase en gaat nog elke dag met plezier naar haar werk. “Geen dag is hetzelfde en dat maakt werken bij FoodBase zo leuk”, vertelt Marcella. Wat zij achter de schermen allemaal regelt zodat alle trainingen vlekkeloos verlopen? Ze vertelt het zelf.

Marcella woont samen met haar man en twee kinderen in Veenendaal, op een kwartier rijden van het FoodBase-kantoor in Wageningen.

Hoe het allemaal begint

In september 2009 start Marcella voor een tijdelijke klus van zes weken bij de receptie van het (toen nog) Nederlands Bakkerij Centrum. “Ik had op dat moment geen werk en wilde graag iets om handen hebben”, vertelt ze. “Na die zes weken zien we wel weer verder, dacht ik. Maar in de tussentijd voerde ik ook werkzaamheden uit voor de afdeling Trainingen. Toen daar een collega weg ging heb ik gesolliciteerd en ben ik aangenomen. Grappig dat je ergens zes weken denkt te gaan werken en nu zijn we veertien jaar verder.”

Backoffice werkzaamheden

Samen met haar collega Janet is Marcella verantwoordelijk voor alles wat er nodig is om een training te kunnen geven. “We ontvangen en beantwoorden de aanvragen voor trainingen, hebben contact met het desbetreffende bedrijf, plannen trainingen in, kijken welke trainer we in kunnen zetten, vragen deelnemerslijsten op, versturen uitnodigingen, maken een login aan voor de online leeromgeving voor de deelnemers, regelen cursusmateriaal zoals schrijfblokjes en pennen, regelen de presentielijsten en zorgen achteraf dat iedereen een certificaat ontvangt. Er komt meer bij kijken dan je waarschijnlijk in eerste instantie verwacht.”

Alle trainingen

Voor welke trainingen Marcella en haar collega’s dit allemaal regelen? “Voor alle trainingen die we bij FoodBase geven. De populairste zijn op dit moment Praktijkbegeleider, Leidinggeven op de werkvloer + vervolg en Winkelverkoop, maar wij zorgen dat alle trainingen gegeven kunnen worden, zowel de trainingen op open inschrijving als de incompany trainingen. Bij die laatstgenoemde kunnen we plannen op verzoek van het bedrijf en komen we naar hen toe. Wel zo makkelijk voor onze klant.”

Brandjes blussen

Als je denkt dat elke werkdag op de backoffice hetzelfde is, heb je het mis. “Natuurlijk heb ik elke dag wel eenzelfde to do-lijstje dat ik afwerk, maar er komen ook geregeld telefoontjes binnen waar je direct iets mee moet. Een trainer die ergens vaststaat bijvoorbeeld, cursusmateriaal dat niet op tijd aankomt of de catering verzorgen. Dan moet je snel schakelen en een oplossing bedenken. Zo gebeurt er geregeld wel iets spannends waar je direct iets mee moet. En dat maakt mijn werk zo leuk. Net als het contact met de trainers overigens; allemaal professionals van binnen of buiten de versbranche die onwijs ervaren zijn en deelnemers echt verder helpen.”

Werk jij in de versbranche en wil je nóg beter worden in je vak? Bekijk hier ons aanbod van trainingen.

 

  • Vorige bericht
    Blog
    Daarom is correct etiketteren zo belangrijk
    Met een etiket informeer je klanten over wat er in een product zit en welke allergenen het bevat. Aan de hand van deze informatie maken consumenten een doordachte keuze over de producten die ze kopen. “Maar een correct etiket maken, blijkt in de...
    Lees meer
  • Volgende bericht
    Klantervaring
    Uitblinkers | Dorianne van der Brink: “De...
    Met haar inmiddels vijftien jaar aan ervaring bij Bakkerij Schreuder weet winkelmedewerker Dorianne van den Brink goed hoe ze klanten bedient en hoe ze brood en banket verkoopt. Maar vanwege het groeiende bedrijf krijgt Dorianne binnenkort...
    Lees meer
Terug naar artikelen