FoodBase brengt dienstverlening terug naar de kern

Nieuws

FoodBase, onderdeel van de Stichting Nederlands Bakkerij Centrum, gaat haar activiteiten reorganiseren en terugbrengen naar de kern: Hygiëne & Wetgeving en Sensoriek & Technologie. Daarbij is het onvermijdelijk dat arbeidsplaatsen komen te vervallen. Gisteren zijn alle medewerkers op de hoogte gebracht.

Terug naar de kern

Nieuwe werkgebieden die de laatste jaren aan het aanbod zijn toegevoegd, zoals winkel- en klantanalyses en trainingen op het gebied van winkelverkoop en jong ondernemen hebben niet geleid tot het gewenste resultaat. Vertrouwde diensten blijven. Denk aan hygiëne-advies, certificering, ondersteuning bij het opzetten van kwaliteitssystemen en productbeoordeling en -advies.

Frank Janssen, interim-directeur van de Stichting Nederlands Bakkerij Centrum bij afwezigheid van Mirjam Kortekaas door privéomstandigheden: “De beslissing tot deze reorganisatie was absoluut geen gemakkelijke. Maar we moeten realistisch zijn en meebewegen met de behoeftes van de markt. We moeten terug naar waar we goed in zijn en waar onze klanten ons om waarderen. En dat is precies wat we met deze stap doen. Natuurlijk betreuren wij het dat we daarbij afscheid moeten nemen van mensen die vol passie en vakmensschap bij ons werken. Maar we moeten teruggaan naar de kern met een kleinere, maar slagvaardige organisatie.”

  • Vorige bericht
    Klantervaring
    Uitblinkers | Dorianne van der Brink: “De...
    Met haar inmiddels vijftien jaar aan ervaring bij Bakkerij Schreuder weet winkelmedewerker Dorianne van den Brink goed hoe ze klanten bedient en hoe ze brood en banket verkoopt. Maar vanwege het groeiende bedrijf krijgt Dorianne binnenkort...
    Lees meer
Terug naar artikelen